Fluohesjes voor de VBS Sint Jozef

IMG_1244 IMG_1245 IMG_2569 IMG_2590

Onze club ondersteunt het verkeersveiligheidsproject van de vrije basisschool Sint Jozef uit Lochristi door het schenken van fluohestjes.

Jaarlijks organiseert de school een verkeersweek i.s.m. de locale politie waarbij leerlingen uit het 5e en 6e leerjaar fietsparcours dienen af te leggen op gevaarljke plaatsen. Ook wordt de problematiek van de dode hoek bij vrachtwagens uitvoerig toegelicht zodat dodelijke ongevallen in de toekomst nog meer kunnen worden vermeden.

Bij deze educatieve oefening is de fietshelm en fluohesjes verplich. De VBS Sint Jozef hoopt via deze manier het taboe van het “Niet Cool” zijn te doorbreken bij haar leerlingen.

Directrice Ann Moerenhout was dan ook zeer dankbaar dat wij als club haar project wilden ondersteunen.