Waterproject Kwalata

Rotary Club Laarne-Lochristi wenst zich in te schrijven op de duurzame initiatieven van Rotary Club Internationaal om de levensomstandigheden van de mensen in het Zuiden te verbeteren.In het licht daarvan werd met de financiƫle hulp van het District 1620, onder de vorm van een district grant, een waterput gefinancierd met annexe de installatie van de sanitaire voorzieningen.

1244

De keuze viel op de investering van een 55 meter diepe waterput, aangedreven door een ondergedompelde waterpomp op zonne energie, aangepaste douches en toiletten en stromend water voor de keuken van een ouderlingen tehuis in Kwalata, 40 km ten noorden van Pretoria, Zuid Afrika. De 50 permanente bewoners van het ouderlingen tehuis kunnen nu genieten van stromend water en verantwoorde sanitaire installaties.

Bij de uitwerking van dit initiatief werd vooral aandacht besteed om, met de beperkte financiƫle middelen, zoveel mogelijk mensen te bereiken. Verder werd ook de nodige voorzichtigheid aan de dag gelegd dat de kosten verantwoord waren en dat er deskundige opvolging ter plaatse, bij de uitvoering van het project, verzekerd was.

De installatie werden, tot ieders voldoening, op Mandela Day 2014 in gebruik genomen